Zasiłek dla bezrobotnych – kiedy nam przysługuje?

Zasiłek dla bezrobotnych to temat, który już nie raz był poruszany na różnego rodzaju portalach społecznościowych, stronach, czy forach internetowych. Z tego też powodu, bardzo często pojawiają się pytania dotyczące tego, kiedy przysługuje zasiłek dla bezrobotnych. Spróbujmy dokładnie odpowiedzieć sobie na powyższe pytanie oraz spróbujmy dowiedzieć się też i tego, co dokładnie należy zrobić, aby móc ubiegać się o przyznanie nam zasiłku dla bezrobotnych. Na te i wiele innych pytań związanych z otrzymaniem zasiłku dla bezrobotnych, znajdziecie państwo odpowiedź w poniższym artykule.

Przede wszystkim – formalności związane z otrzymaniem zasiłku

Zanim będziemy mogli otrzymać zasiłek dla bezrobotnych, musimy dowiedzieć się, jakie formalności powinniśmy w tym aspekcie spełniać. Pierwszym i najważniejszym kryterium, jeśli mowa o przyznaniu zasiłku dla bezrobotnych, jest…Nie posiadanie pracy. Nie możemy ubiegać się o zasiłek dla bezrobotnych, w momencie, kiedy wykonujemy jakąś pracę, czy też jesteśmy zatrudnieni na etacie w takiej czy innej firmie. Status osoby bezrobotnej, przysługuje tylko i wyłącznie osobom, które nie mają pracy.

Jak otrzymać status osoby bezrobotnej?

Skoro już wiemy, w jakiej sytuacji możemy ubiegać się o zasiłek dla bezrobotnych, sprawdźmy, co dokładnie należy zrobić, aby został nam on przyznany. pierwszym i w zasadzie najważniejszym krokiem, jeśli chodzi o otrzymanie statusu osoby bezrobotnej, jest zarejestrowanie się w Powiatowym Urzędzie Pracy. W tym celu, powinniśmy jednak skompletować wszystkie, niezbędne do tego celu dokumenty. Będzie nam potrzebne m.in świadectwo ukończenia szkoły, świadectwo maturalne. Jeśli skończyliśmy studia – także świadectwo ich ukończenia, czy też dyplom, który będzie potwierdzeniem stopnia naukowego, jaki w danym zakresie otrzymaliśmy. Kolejnym dokumentem, który musimy przedstawić w Powiatowym Urzędzie Pracy jest świadectwo pracy. Jeśli do momentu stania się osobą pozbawioną pracy, pracowaliśmy w kilku różnych firmach, dobrze jest zebrać świadectwa pracy z tych firm. Z pewnością będą to pomocne dokumenty, jeśli chodzi o rejestrację w Powiatowym Urzędzie Pracy.

Czy muszę osobiście rejestrować się w Powiatowym Urzędzie Pracy?

Kiedyś było tak, że aby zarejestrować się w Powiatowym Urzędzie Pracy jako osoba bezrobotna, musieliśmy do niego pojechać. Obecnie, jesteśmy w stanie zarejestrować się w Powiatowym Urzędzie Pracy za pomocą Internetu. Wystarczy jedynie, że będziemy posiadali wszystkie, niezbędne do tego celu dokumenty w formie elektronicznej – np. skany świadectwa, czy dyplomu ukończenia studiów. Następnie, za pomocą odpowiedniego formularza, możemy wysłać te dokumenty do właściwego dla naszego miejsca zamieszkania Powiatowego Urzędu Pracy. Z pewnością takie rozwiązanie, jest o wiele wygodniejsze, aniżeli stanie w kolejce przez kilka godzin tylko po to, aby dostać się do pani z okienka. Rejestrując się elektronicznie, jesteśmy w stanie zaoszczędzić naprawdę bardzo dużą ilość czasu jak również – pieniędzy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *