Solidnie przyłożyłeś się do stworzenia strony internetowej. Jesteś z niej teraz w stu procentach zadowolony – podoba ci się zarówno jej wygląd, jak i wszystkie opublikowane na niej treści. Nadszedł czas na to, aby inni mogli odkryć jej wartość. Pozycjonowanie opisane w artykule http://masalski.com.pl/pozycjonowanie-stron pomoże ci w dążeniu do osiągnięcia tego celu.
Najpierw określ swoją grupę odbiorców. Tak naprawdę powinieneś to zrobić już na etapie tworzenia strony, ale najprawdopodobniej o tym zapomniałeś – nic się nie stało, możesz zrobić to teraz. Spójrz na swój portal z boku. Pomyśl, kogo mógłby on zainteresować. Na pewno masz już na nim pewne treści, więc to one pomogą ci stwierdzić, jaka jest twoja grupa odbiorców. Znając ją, jesteś w stanie precyzyjniej wypozycjonować stronę, by trafiała ona do tych osób, do których ma trafić. Prowadząc firmę zajmującą się sprzedażą kosmetyków do makijażu, raczej nie chcesz, by jej portal odwiedzany był przez mężczyzn. Nie interesują cię też dzieci, bo one raczej się nie malują. Twoją grupą docelową staje się więc środowisko kobiet w wieku od 20 do ok. 50 lat. A jak wypozycjonować stronę www, by trafić właśnie do tej grupy? Teraz nadszedł drugi etap pracy, podczas którego wybierzesz właściwe słowa kluczowe. Możesz skorzystać tutaj ze specjalnych programów bądź aplikacji. Z ich pomocą zobaczysz, jakie frazy kluczowe są najczęściej wpisywane do wyszukiwarek właśnie przez młode i dojrzałe kobiety. Część z nich na pewno dopasujesz do swojej strony. A to one powinny stać się twoimi frazami kluczowymi, które później zaczniesz umieszczać w artykułach i opisach.
Pozycjonowanie stron internetowych tylko na samym początku wydaje się skomplikowane. Z czasem twoja wiedza będzie wzrastać, a ty poczujesz się w tej dziedzinie jak ryba w wodzie. Zaczniesz odkrywać coraz to ciekawsze techniki i od razu będziesz testować je w praktyce. Jest to najlepsza droga do osiągnięcia celu. Czasem trzeba bowiem popełnić jakiś błąd, by móc z niego wyciągnąć bezcenną lekcję.